Geschiedenis

In januari 1946 begon Theodorus Kaspers vanuit de Abbenesstraat 11 in Amsterdam een transportbedrijf, aanvankelijk met 1 ex. Legerdumptrekker met zelfgemaakte oplegger.

Medio 1947 ging Theodorus (roepnaam Kees) transporten verrichten voor "de Waal’s Industrie". Dit bedrijf groeide uit tot een specialist in alle funderingstechnieken. Hiervan profiteerde Kees door zijn wagenpark langzaam uit te breiden.
In 1959 kwam de eerste bakwagen met laadkraan (een "Tico") gevolgd door meerderen.
In 1963 kwam er buiten "de Waal" een nieuwe klant bij: Shell Nederland. ‘s Winters werd de laadbak en kraan van een vrachtwagen gehaald, waar dan een tank op werd gemonteerd, zodat er huisbrandolie kon worden gereden. Dit werk voor Shell duurde voort tot eind jaren 80, toen iedereen overging op aardgasverwarming.
In 1965 verhuisde het bedrijf van de Generaal Vetterstraat te Amsterdam naar de Osdorperweg 90 in Amsterdam Sloten.

Na het afmaken van zijn schoolopleiding en diensttijd in het leger, kwam zoon Kees jr. in 1967 bij hem werken. Eerst als monteur/chauffeur, waarbij hij gebruikte auto’s kocht en hierop kranen en laadbakken bouwde. Onderhoud, reparatie en spuitwerk werd volledig zelf gedaan.
Langzaamaan nam Kees jr. na 1975 de leiding van zijn vader over.

In 1984 werd "Kaspers Transport BV" opgericht. Nog steeds werd het leeuwendeel van het werk gedaan voor "de Waalpaal".
In 1987 kwam het bericht dat "de Waalpaal" na diverse overnames door respectievelijk "de Wit" en "Bredero", failliet werd verklaard. Dit was een grote klap voor Kaspers Transport.
Vanaf dat moment heeft Kees jr. veel werk verzet om een uitgebreide klantenkring op te bouwen. Kees sr. Was toen door persoonlijke omstandigheden al niet meer in staat om werkzaamheden voor het bedrijf te verrichten.
Vanaf 1993 werd Kees jr. gesteund door zijn zoon Jeroen die de automatisering bij Kaspers opstartte en zich o.a. bemoeide met de aanschaf van de zwaardere autolaadkranen. Jeroen deed in de jaren daarna ervaring op in de planning, het transport en het zware kraanwerk. Vanaf ongeveer 1995 nam Peter Jansen plaats op de planning, hij had in de jaren daarvoor bij Kaspers ervaring opgedaan als chauffeur en bleek de juiste man op de juiste plaats.

In 1999 werd de stap genomen tot een samenwerkings-verband met Duiker Vervoer, met als doel voor beide bedrijven de huisvestingsproblematiek (ruimtegebrek) op te lossen. Een en ander kreeg gestalte onder de naam DuKa. De beide bedrijven verhuisden mei 2000 naar een terrein aan de Westhavenweg 100 te Amsterdam (Westpoort).
Vader Kees Sr. was nog zeer betrokken bij deze vernieuwing en erg trots op zijn zoon en kleinzoon. Helaas heeft dit niet lang mogen duren, want op 5 december van dat jaar kwam de grondlegger van het bedrijf te overlijden.

In juni 2001 heeft Kees jr. zijn volledige aandelenpakket overgedragen aan zijn zoon Jeroen en aan Peter Jansen die sindsdien beiden voor 50% directie voeren over het bedrijf. Kees bleef nog een aantal jaren werkzaam als adviseur en heeft er voor zorg gedragen dat de dagelijkse leiding soepel is overgenomen.

Inmiddels heeft Kaspers Transport een economische dip overleefd en richt zich nu verder op de toekomst door overname van de volledige opslagfaciliteiten van Duka.